niedziela, 3 stycznia 2016

Chleb mleczno-maślany

Chleb ten powstał, ponieważ nie miałam pieczywa w domu. Jest niedziela, piekarnia nieczynna, więc pora na domowe ciepłe pieczywo. Akurat mam maszynkę w domu, więc wszystko nastawiłam w sobotę przed spaniem. Rano wstałam i gotowy chlebek. Pyszny, delikatny, puszysty. Idealny na słodko z naszymi dżemami truskawkowymi, miodem, kremem ciasteczkowym lub kremem orzechowo-miodowym, na które przepisy znajdziecie na naszym blogu.






czas : 80 minut bądź 3:30h         waga: 1 kg                                poziom: średni

Składniki:

  • 350 ml maślanki
  • 2 łyżki masła roztopionego
  • 1 łyżeczka soli
  • 3 łyżki cukru waniliowego
  • 600 g mąki pszennej
  • 25 g świeżych drożdży



Do małej miski przelewamy maślankę, dodajemy cukier i pokruszone drożdże. Następnie do dużej miski przesiewamy mąkę pszenną, wlewamy maślankę, roztopione, schłodzone masło i dodajemy sól. Wszystko dokładnie zagniatamy, tak aby powstało gładkie, elastyczne i puszyste ciasto. Może to potrwać z 10 minut. Następnie ciasto przekładamy do wysmarowanej masłem keksówki i zostawiamy na 30 minut do wyrośnięcia. Chleb pieczemy w 180 stopniach przez 25-30 minut.
Po tym czasie wyciągamy z foremki i studzimy na kratce.

Dla maszynkowców:
Do pojemnika wkładamy po kolei: maślankę, masło, sól, mąkę cukier, drożdże pokruszone. Załączamy program chleb maślany (u mnie trwa 3:30) i idziemy odpoczywać J Po upieczeniu wyciągamy na kratkę i studzimy.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz