wtorek, 5 stycznia 2016

Ciasto z pistacjami i białą czekoladą

To ciasto przyśniło mi się. Dosłownie! Wstałam rano i w głowie miałam połączenie białej czekolady i pistacji. I co z tym zrobić? Miałam wiele pomysłów. Ale wybrałam ten :) Czekolady spód z kruchych ciasteczek, do tego śmietankowy krem z białą czekoladą i słone pistacje. Połączenie nietypowe, ale warto eksperymentować.


czas : 30 minut          porcji: 12                                poziom: łatwy

Składniki:

Na ciasto:
·        300 g herbatników kakaowych
·        200 g masła
·        3 czubate łyżki nutellii
·        250 g sera mascarpone
·        100 g białej czekolady
·        100 g obranych pistacji
·        400 g śmietany 30%
·        1 łyżka cukru pudru

Masło rozpuszczamy i dodajemy do niego nutellę i dokładnie mieszamy. Herbatniki łamiemy w dłoniach na małe kawałki. Dodajemy do  nich masę czekoladową i mieszamy. Wykładamy nimi blaszkę o średnicy 21 cm.

Białą czekoladę rozpuszczamy i schładzamy. Śmietanę ubijamy na sztywno z łyżką cukru pudru. Ser mascarpone łączymy ze śmietaną, czekoladą i pistacjami za pomocą ręcznej ubijaczki. Wykładamy na kruche ciasteczka.

Smacznego.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz