poniedziałek, 15 października 2018

Dyniowe gwiazdki muffinowe

W tym roku w mojej kuchni próbuję przemycić dynię na wiele sposobów. Wykorzystałam ją już w wersji wytrawnej (przepisy tutaj). Pora więc na dyniowe słodkości. Muffinki przygotowałam z pulpy dyniowej, która zalegała mi w lodówce. Syn poprosił mnie o babeczki gwiazdkowe, więc wykorzystałam takie właśnie foremki. Starszak zdziwił się jak powiedziałam, że w środku jest dynia. W ogóle jej nie czuć. Nadała za to pięknego jesiennego koloru. Także was zapraszam na przygotowanie złocistych muffinek :)

Składniki:

  • 300 g mąki pszennej
  • 200 g pulpy z dyni
  • 150 g masła
  • 130 g cukru
  • 60 ml mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • skórka starta z 1 pomarańczy (można pominąć)
  • 2 jajka

Dodatkowo:
  • Piekarnik nagrzany do 180 st z funkcją grzania góra-dół.
  • Foremka na muffiny
  • Papilotki
  • Silikonowa łopatka
  • 2 miski
  • Patyczek
  • Sitko
Krok po kroku:
  1. Piekarnik nagrzewamy do 180 st C z funkcją góra-dół.
  2. Foremkę na muffiny wykładamy papilotkami.
  3. Masło roztapiamy i studzimy.
  4. Mąkę pszenną, proszek do pieczenia i sodę przesiewamy przez sito.
  5. Do mąki dodajemy cukier i skórkę z pomarańczy. Mieszamy.
  6. W drugiej misce mieszamy sparzone jajka z pulpą z dyni.
  7. Dodajemy roztopione mało i mleko, mieszamy.
  8. Za pomocą silikonowej szpatułki mieszamy ze sobą zawartość obu misek, ale tylko do połączenia się składników, nie dłużej.
  9. Ciasto wykładamy do papilotek na wysokość 2/3 foremki.
  10. Pieczemy ok 18-20 min, do suchego patyczka.
Podajemy posypane cukrem pudrem lub kleksem ubitej śmietany. Pasują tutaj także migdały i orzechy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz