sobota, 9 marca 2019

Zielona zupa z tortellini

Zieloną zupę z tortellini przygotowałam, gdy miałam mało czasu a przy bliźniakach to zdarza się często :) W zamrażalce miałam mrożone tortellini a sałatki z nimi już mi się znudziły. Pomyślałam o zupie. Lubię w ciekawy sposób przemycać szpinak, aby mąż go pokochał. Dorzuciłam go z zielonym groszkiem do zupy, do tego podałam z tortellini i pyszna, pożywna zupa gotowa ekspresowo :)


czas: 30 min          porcji: 4          poziom: łatwy
Składniki:
  • 2 l bulionu warzywnego
  • 250 g tortellini
  • 250 g szpinaku 
  • 1 puszka zielonego groszku lub szklanka mrożonego
  • 1 marchew
  • Sól, pieprz do smaku

Krok po kroku:
  1. W garnku podgrzewamy bulion.
  2. W drugim garnku gotujemy tortellini. Ugotowane odcedzamy, ale zostawiamy chochlę wody.
  3. Marchew obieramy z skórki i kroimy w kostkę.
  4. Marchew dodajemy do bulionu.
  5. Gdy będzie półmiękka dodajemy odcedzony zielony groszek.
  6. Gotujemy ok 3 minuty i dodajemy umyty szpinak.
  7. Dodajemy chochlę wody, w której gotowało się tortellini.
  8. Całość gotujemy tak długo, aż liście szpinaku zwiędnął. 
  9. Zupę doprawiamy solą i pieprzem.
Sposób podania:
  1. Na talerz wykładamy ugotowane tortellini i zalewamy przygotowaną zupą. Dekorujemy nacią pietruszki.
Uwaga! Nie trzymamy tortellini w zupie, która jest w garnku. Gdy tak zrobimy nasze uszka pochłoną bulion i powstanie nam makaron z warzywami :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz