poniedziałek, 4 stycznia 2016

Krem z dyni piżmowej i marchwi z imbirem

Ta zupa przypomina mi jesienne, rodzinne obiady. Akurat w kuchni miałam dynię piżmową i wielką ochotę na zupę :) Postanowiłam z niej zrobić gęsty krem do którego dodałam także ostry imbir
i słodką marchew. 
Na wierzch posypałam pestkami dyni, które dodały daniu chrupkości. Jest to bardzo prosty i szybki sposób na wykorzystanie dyni piżmowej. Jeśli nie masz takiej, możesz zastosować każdej innej :) 


 liczba porcji: 4               czas: 30 min         poziom: łatwy

 

     Składniki:
 
  • 1l wody/bulionu
  • ½ dyni piżmowej
  • 1 duża/2 małe marchwie
  • 2 cm imbiru
  • Sól, pieprz, gałka muszkatołowa, chilli
  • Olej rzepakowy
  • Pestki dyni

Dynię  i marchew obieramy z skórki i kroimy w kostkę.
Do głębokiego garnka wlewamy 1 łyżkę oleju i podsmażamy marchew i dynię. Gdy warzywa będą zarumienione dolewamy wodę/bulion. Całość dusimy, aż warzywa będą miękkie. Następnie miksujemy blenderem na gładką masę. Doprawiamy solą, pieprzem, łyżeczką gałki muszkatołowej i odrobiną chilli. Imbir obieramy z skórki i ścieramy na tarce o małych oczkach. Dodajemy do zupy i mieszamy. Podajemy pestkami dyni.

Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz