wtorek, 5 stycznia 2016

Lody cytrynowe

Masz ochotę na lody, ale liczysz kalorie? Obawiasz się tłustej śmietanki, mnóstwa cukru? Nie martw się, możesz sobie pozwolić na odrobinę przyjemności. Dlatego też mam dla Ciebie lody na jogurcie greckim, który jest mniej kaloryczny niż śmietana, a równie kremowy. Śmietankę, którą dodałam możesz sobie odpuścić, ale doda smaku. No i orzeźwiająca cytryna. Idealne na upały. A jeśli nie liczysz kalorii to podaj lody z bitą śmietaną i karmelową polewą.


czas : 5 minut + czas schładzania             porcji: 1 litr           poziom: łatwy

Składniki:

·        200 ml  śmietany 30%
·        600 ml jogurtu greckiego
·        2 cytryny
·        100 g cukru pudru

Jogurt, śmietanę, sok z 2 cytryn i cukier puder mieszamy razem w misce.

Dla maszynkowców:
Całość przelewamy do maszynki i miksujemy przez 30 minut. Następnie przelewamy do pojemnika i schładzamy w zamrażalce przez ok. 3 godzin.

Lody można również wykonać bez maszynki.
Całość przelewamy do pojemnika i wkładamy do zamrażalki. Co pół godziny wyciągamy, by przemieszać, a to po to, by nie powstały kryształki lodu. Schładzamy do czasu uzyskania osiąganej konsystencji.

Moje lody wykonałam w maszynce, następnie schładzałam przez ok. 3 godziny w zamrażalce. Konsystencja była kremowa, idealna do nakładania. Resztę lodów zostawiłam na całą noc. Przed podaniem musiały trochę postać na kuchni, żeby się lekko roztopiły.

Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz