wtorek, 5 stycznia 2016

Żytnie pełnoziarniste racuszki jabłkowe

Coraz więcej rodziców zwraca uwagę na to co jedzą ich dzieci. I bardzo dobrze. Dlatego wyszłam
im naprzeciw i przygotowałam racuchy jabłkowe w wersji zdrowszej. Zapewne każdy dzieciak
i dorosły uwielbia te słodkie danie. Ja je zmodyfikowałam na tyle, że jest pełnowartościowe i sycące. Co zmieniłam? Zamiast zwykłej mąki pszennej użyłam pełnoziarnistą żytnią. Dzięki czemu zjemy więcej błonnika, co korzystnie wpłynie na nasze trawienie. Spróbujcie! Posmakuje Wam, gwarantuję! Z mojego przepisu wyszły spore 4 porcje.



czas : 40 minut          porcji: 4                                poziom: łatwy

Składniki:

Na ciasto:
·        3 szklanki mąki pełnoziarnistej żytniej
·        1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
·        3 szklanki mleka
·        6 łyżek cukru
·        2 łyżeczki cynamonu
·        2 jajka
·        3 jabłka
·        Olej rzepakowy
Ponadto:
·        3 łyżki jogurtu greckiego
·        ½ łyżeczki cynamonu
·        1 łyżeczka miodu
·        Cukier puder

Do miski przelewamy mleko, jajka i dokładnie mieszamy. W drugiej misce mieszamy suche składniki tj.: mąkę, cukier, cynamon, proszek do pieczenia. Do mleka dodajemy suchą mieszankę i dokładnie łączymy. Jabłka myjemy, obieramy ze skórki, usuwamy gniazdo nasienne i kroimy w kostkę. Dodajemy do ciasta. Na lekko natłuszczonej patelni smażymy placuszki wielkości małej chochelki. U mnie mieściły się 4 placuszki.

Jogurt grecki łączymy z miodem i cynamonem.

Ciepłe racuchy podajemy z cukrem pudrem i cynamonowym sosem.

Smacznego.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz