czwartek, 5 stycznia 2017

Jajko na toście

Co myślicie o takim śniadaniu: chrupiące, ciepłe tosty ze świeżym, rozpływającym się masłem, do tego podsmażony plaster ulubionej szynki i usmażone jajko z rozpływającym się żółtkiem. Podane z zieloną herbatą i ulubioną sałatką. Ja takie cudo dostałam na niedzielne śniadanie od Męża. Pyszności. Ten to wie jak mi dogodzić ;-)


porcji: 2    czas przygotowania: 30 min     poziom: łatwe

Składniki:
  • 4 jajka
  • 4 plastry dobrej szynki
  • 4 kromki chleba tostowego
  • masło
  • sól, pieprz
  • pomidor
  • ogórek
  • 4 liście sałaty lodowej bądź dwie garście mieszanki sałat
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka octu winnego z przecierem malinowym
  • 2 kubki zielonej herbaty świeżo parzonej

1. Chleb tostowy smarujemy z obu stron lekko masłem i podsmażamy na złoty kolor na patelni.
2. Kolejno podsmażamy z oby stron szynkę.
3. Jajka wybijamy na patelnię i smażymy, żeby białko się ścięło, ale żółtko zostało płynne.
4. Na toście układamy plaster szynki i jajko. Postępujemy tak samo z trzema kolejnymi.
5. Pomidor, ogórek dokładnie myjemy i kroimy w kostkę.
6. Sałatę lodową szatkujemy.
7. Warzywa wszystkie mieszamy ze sobą, polewamy oliwą, octem winnym.
8. Całość podajemy z ciepłą zieloną herbatą.

Smacznego!







1 komentarz: