czwartek, 14 września 2017

Pierogi drożdżowe ze śliwkami - gotowane

Przyznam, że nie miałam już co zrobić z śliwkami. Ileż można jeść ciasto z tym owocem? Dlatego moje drożdżowe ciasto nadziałam śliwkami i ugotowałam. Wyszedł mega pyszny obiad. Smacznego!



porcji: 4  poziom: średni  czas: 2 godziny

Składniki:

  • 500 g mąki pszennej
  • 25 g drożdży świeżych
  • 6 łyżek cukru
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mleka
  • szczypta soli
  • 15 śliwek
  • cukier z cynamonem
Sposób przygotowania:
1. W garnuszku rozkruszamy drożdże i zalewamy ciepłym (ale nie gorącym!) mlekiem. Dodajemy łyżkę cukru i dokładnie rozpuszczamy. Zostawiamy do wyrośnięcia na 15 minut.
2. Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy jajko, 5 łyżek cukru, szczyptę soli i rozczyn. Dokładnie ugniatamy gładkie, elastyczne i miękkie ciasto.
3. Zostawiamy do wyrośnięcia na godzinę.
Metoda dla maszynkowców:
Na dno formy wlewamy ciepłe mleko, jajko, sól, dodajemy mąkę, cukier i drożdże. Ustawiamy opcję ugniatania ciasta - u mnie trwa 1h 50min.

4. Po wyrośnięciu ciasta odrywamy kawałek ciasta i rozpłaszczamy w dłoniach. Nakładamy na każdy pół śliwki i sypiemy 1/4 łyżeczki cukru z cynamonem. Zlepiamy na kształt pieroga. Odkładamy na posypaną mąką deskę/tacę. Zostawiamy do wyrośnięcia na 10 minut.
5. W międzyczasie jak wyrastają pierogi zagotowujemy wodę z szczyptą soli.
6. Gotujemy każdego pieroga po 2 minuty z każdej strony. Pierogi jeszcze rosną także nie wkładajcie do garnka ich za dużo.
7. Podajemy ze śmietaną/jogurtem i cukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz