niedziela, 3 kwietnia 2016

Lody karmeLOVE

KarmeLOVE – naprawdę! Można się w nich zakochać, a na pewno to uczynią zwolennicy słodkości. Idealnie puszyste, kremowe, karmeLOVE. Można je zrobić w krótką chwilę, ale trzeba poczekać aż się zmrożą. Przepis załączam zarówno dla osób, które mają maszynkę do lodów, jak i dla tych, którzy jej nie posiadają. Przyrządź domowe lody. Będziesz wiedział, co do nich włożyłeś i wyjdą dużo taniej niż te kupne, bo przecież lody na prawdziwej śmietanie nie mogą kosztować 10 zł za litr. Te wyjdą Ci właśnie za taką cenę.

czas : 10 minut + czas schładzania             porcji: 12 gałek           poziom: łatwy

Składniki:

·        400 g masy kajmakowej z puszki
·        100 ml mleka
·        400 ml śmietany 30%

Masę kajmakową rozpuszczamy z mlekiem na gazie – nie zagotowujemy. Następnie zostawiamy do ostygnięcia. U mnie masa ta spędziła całą noc w lodówce. 

Dla maszynkowców:

Śmietanę wraz z masą kajmakową przelewamy do maszynki i miksujemy przez 30 minut. Następnie przelewamy do pojemnika i schładzamy ok. 3 godziny. 

Lody można również wykonać bez maszynki.

Śmietanę i masę kajmakową miksujemy na jednolitą masę. Przelewamy do pojemnika i wkładamy do zamrażalki. Co pół godziny wyciągamy, by przemieszać, a to po to, by nie powstały kryształki lodu. Schładzamy do czasu uzyskania pożądanej konsystencji.



Moje lody wykonałam w maszynce, następnie schładzałam przez ok. 3 godziny w zamrażalce. Konsystencja była kremowa, idealna do nakładania. Resztę lodów zostawiłam na całą noc. Przed podaniem musiały trochę postać na kuchni, żeby się lekko roztopiły.

Smacznego.



2 komentarze: