środa, 6 kwietnia 2016

Szarlotka z bezą

Musiałam się pochwalić dziełem mojego Męża. Z okazji swoich urodzin upiekł (pierwszy raz w życiu!) ciacho. Jestem z Niego bardzo dumna :-)


Porcji: 12       czas przygotowania: 115 min     poziom:średni

Składniki:
  • 285 g mąki pszennej
  • 60 g cukru pudru
  • szczypta soli
  • 150 g masła zimnego
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki zimnej wody
  • 1,5 kg jabłek prażonych ( z naszego przepisu lub słoika)
  • 6 białek
  • 300 g cukru
1. Mąkę, cukier puder, sól, żółtko, masło i wodę przekładamy do malaksera i miksujemy na gładkie ciasto.
Bądź do mąki, soli, cukru dodajemy pokrojone w kostkę masło, żółtko i wodę. Ugniatamy bardzo szybko kruche ciasto.
2. Ciasto przekładamy do folii spożywczej i wkładamy do lodówki na 30 minut.
3. W międzyczasie smarujemy tartownicę o średnicy 29 cm masłem i posypujemy mąką.
4. Ciasto rozwałkowujemy cienko i wykładamy nim foremkę.
5. Na placek wykładamy papier do pieczenia i fasolki. Pieczemy przez 15 minut w 220 stopniach, opcja pieca góra-dół. Po tym czasie ściągamy papier i dopiekamy 3 minuty w 200 stopniach.
6. W międzyczasie gdy placek się piecze przygotowujemy bezę. Zimne białka przekładamy do misy z miksera i ubijamy na sztywną pianę.
7. Powoli, łyżka po łyżce dodajemy cukier, aż powstanie gładka, lśniąca, biała masa.
8. Na upieczone ciasto wykładamy jabłka z słoika, a na nie bezę.
9. Pieczemy w 150 stopniach opcja pieca góra-dół przez 30 minut i potem obniżamy temperaturę do 120 stopni i dopiekamy przez kolejne 20 minut.
10. Schładzamy ciasto w piecu przy lekko uchylonych drzwiczkach.
11. Beza powinna być na zewnątrz chrupka a w środku jak pianka.

Smacznego!





2 komentarze:

  1. To masz zdolniachę pod dachem. Mój to by kuchnię spalił :P
    Pozdrawiam, cudna szarlotka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki Mąż do skarb :-)

      Wiesz to Jego pierwsze ciasto, może warto Twojego męża też poduczyć?:)

      Usuń