wtorek, 2 maja 2017

Maślane rogaliki

Przedstawiam Wam przepis na maślane, delikatne rogaliki - w sam raz na śniadanie bądź deser.
Jeśli dodacie więcej cukru będą idealne z miodem lub dżemem, jeśli dodacie odrobinę więcej soli będą wyśmienicie smakowały z szynką i serem. Możecie również przed zwijaniem posmarować ciasto nadzieniem słodkim lub słonym i będą nieźle nadziane. Napiszcie co z nich zrobiliście.


porcji: 4  czas przygotowania: 40 minut + czas wyrastania  poziom: łatwe

Składniki:
  • 580 g mąki pszennej przesianej
  • 1 jajko + 1 jajko do posmarowania
  • 1 łyżka cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 250 ml ciepłego (nie gorącego!) mleka
  • 70 g masła roztopionego + dodatkowo 50 g
  • 20 g świeżych drożdży
  • sezam, mak, gruby cukier
Przygotowanie standardowe:
1. Świeże drożdże wymieszać z mlekiem i cukrem. Dokładnie rozpuścić i zostawić do wyrośnięcia na 15 minut.
2. Do miski wsypać mąkę, dodać jajko, sól i rozczyn z drożdży. Ugnieść miękkie i elastyczne, gładkie ciasto. Zostawić do wyrośnięcia na 1,5 h.

3. Po tym czasie ciasto podzielić na 8 kawałków. Każdy rozwałkować na prostokąt, który smarujemy roztopionym masłem. Kolejno zwijamy delikatnie w rulon i kształtujemy rogaliki.
4. Całość smarujemy na wierzchu roztrzepanym jajkiem i posypujemy makiem, sezamem lub grubym cukrem.
5. Zostawiamy do wyrośnięcia na 20 minut.
6. Pieczemy w 180 stopniach przez 20-25 minut.

Przygotowanie dla maszynistów:
1. Na dno foremki wlać mleko, dodać jajko, roztopione masło, sól. Na wierzch wsypać mąkę, cukier i dodać rozkruszone drożdże.
2. Włączyć opcję ugniatania ciasta. Później ciasto wyjąć i postępować wg przepisu.


Przyznam, że ja sobie ciasto przygotowałam wieczorem. Uformowałam rogaliki i zostawiłam na noc w lodówce. Godzinę przed pieczeniem wyciągnęłam, żeby nabrały temperatury pokojowej. Były idealne, miękkie. puszyste.



4 komentarze: