wtorek, 4 grudnia 2018

Kotlety z czerwonej fasoli


Składniki:
  • 1/4 szklanki surowej kaszy jaglanej
  • 1 szklankę wody
  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 1 łyżeczka siemienia lnianego
  • 1 cebulka dymka cała (biała i zielona cześć)
  • Garść świeżej bazylia
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki wędzonej w proszku
  • Szczypta papryki ostrej w proszku
  • Sól, pieprz do smaku
Dodatkowo:
  • Garnek z pokrywką
  • Blender lub widelec
  • Miska
  • Sitko
  • Łyżka
  • Łyżeczka
  • Piekarnik nagrzany do 180 st C
  • Blacha z piekarnika
  • Papier do pieczenia lub mata silikonowa

Krok po kroku:
  1. Suchą kaszę jaglaną przepłukujemy dwa razy w wrzątku i  dwa razy w ziemnej wodzie, Za każdym razem odcedzamy na situ. Przepłukaną kaszę wsypujemy do garnka z wrzącą wodą. Zmniejszamy gaz i gotujemy, aż zostanie wchłonięty cały płyn.
  2. Czerwoną fasolę odsączamy z puszki i przepłukujemy w sitku. Blendujemy na gładką masę za pomocą blendera lub tak jak ja zrobiłam rozgniotłam widelcem, aby zostały poniekąd kawałki fasoli. 
  3. Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy. 
  4. Za pomocą wilgotnych dłoni formułujemy kotlety. Pamiętaj, aby dłonie były zawsze wilgotne, dzięki temu masa nie lepi się.
  5. Kotlety wykładamy na blachę pokrytą papierem do pieczenia/matą silikonową i pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180st C przez ok 30 min, aż kotlety będą z wierzchu chrupkie.

    Ja podałam je z chipsami z jarmużu, gotowanymi warzywami i domowymi frytkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz