poniedziałek, 17 września 2018

Pieguski z gorzką czekoladą

Każdy z nas kiedyś jadł kupne ciasteczka pieguski. Gdy ostatnio chciałam je kupić zreflektowałam się i przeczytałam skład. Nie był najlepszy, dlatego pomyślałam, że sama je przygotuję. Okazuje się, że ciasteczka nie wymagały ode mnie zbyt wiele czasu jak i nakładu pracy. Wystarczy podstawowe składniki wymieszać ze sobą, dodać czekoladę i piec :) Lubię właśnie takie przepisy, z którymi poradziłby sobie nawet przedszkolak :) Ciasteczka są kruche, ale nie za słodkie dzięki gorzkiej czekoladzie. Jeśli lubisz dużo czekolady możesz zwiększyć jej ilość. Ja jednak sądzę, że 100 g to wystarczająca ilość :) Przygotuj je i daj znać co o nich sądzisz ;)


czas: 30 min          porcji: 12 szt.          poziom: łatwy

Składniki:
  • 135 g mąki pszennej
  • 100 g miękkiego masła
  • 100 g  gorzkiej czekolady
  • 50 g cukru
  • 1 jajko
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
Dodatkowo:
  • Piekarnik nagrzany z funkcją góra dół do 180 stopni Celsjusza
  • Blacha z piekarnika
  • Papier do pieczenia
  • Mikser z misą
  • Miska
  • Łyżka
  • Szpatułka silikonowa

Krok po kroku:
  1. Włączamy piekarnik i nagrzewamy do 180 stopni Celsjusza z funkcją góra dół.
  2. W misce przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia i solą.
  3. Do misy miksera wkładamy miękkie masło i ucieramy z cukrem na jasny i puszysty krem.
  4. Jajko sparzymy wrzątkiem, rozbijamy i dodajemy do utartego masła. Miksujemy.
  5. Następnie dodajemy mąkę z solą i proszkiem do pieczenia.
  6. Wszystko ucieramy.
  7. W międzyczasie czekoladę kroimy na drobne kawałki i dodajemy do masy.
  8. Mieszamy za pomocą szpatułki.
  9. Na blachę, wyłożoną papierem do pieczenia, wykładamy, za pomocą łyżki, masę.
  10. Pieczemy ok 12 min.
  11. Po upieczeniu studzimy na kratce z piekarnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz