piątek, 14 czerwca 2019

Truskawkowy poemat - bita śmietana z truskawkami i ciasteczkami

W lodówce zalegała mi śmietana. A na krzaczkach znalazłam jeszcze kilka dojrzałych truskawek. Natomiast w moim pojemniku na ciasteczka zostało kilka sztuk ciasteczek kokosowych. Postanowiłam zrobić wietrzenie szafek i wykombinować deser. Deser, który będzie prosty, ale efektowny. I tak przygotowałam ten truskawkowy poemat :) Prosty, ponieważ przygotowany z 3 składników i przede wszystkim szybki, bo takie desery uwielbiam. Możesz go przygotować na domową uroczystość. Jego wygląd wszystkich zachwyci. Zapraszam :)

czas: 20 min          porcji: 4          poziom: łatwy

Składniki:
  • kilka truskawek
  • 200 g śmietany 30 %
  • 10 ciasteczek dowolnych, najlepiej domowych
  • 2 łyżeczki cukru pudru
  • 1 łyżka miękkiego masła
Dodatkowo:
  • melakser
  • mikser
  • nożyk
  • deska
  • łyżeczka
  • obręcz z wysokimi ściankami w kształcie kółka, kwadratu

Krok po kroku:
  1. Ciasteczka wraz z masłem wkładamy do melaksera i miksujemy do uzyskania konsystencji piasku.
  2. Schłodzoną śmietanę ubijamy. Dodajemy 2 łyżeczki cukru pudru i chwilę miksujemy.
  3. Truskawki myjemy, usuwamy szypułki i kroimy wzdłuż na pół.
  4. Na dno obręczy wysypujemy ciasteczka i uklepujemy dłońmi lub łyżką.
  5. Wokół ścianek układamy połówki truskawek.
  6. Na środek dodajemy ubitą śmietanę.
  7. Wierzch posypujemy odrobiną ciasteczka, układamy truskawki i listki mięty.
  8. Zajadamy się, smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz