wtorek, 1 sierpnia 2017

Złociste kalafiorowe placuszki

Warzywa sezonowe wykorzystuję tak bardzo jak to możliwe. Tym razem przygotowałam placuszki z kalafiora. Aby się nie rozpadały dodałam kaszę manną i siemię lniane. W ten sposób staram się przemycić żelazo dla moich szkrabów. Mimo, że do dania nie użyłam cukru to placuszki są słodkie. Aż się zdziwiłam, że kalafior może mieć taki pyszny smak :) Zapraszam na kalafiorowe kotleciki, które bardzo dobrze zastępują kotlety mięsne. A ty jakie warzywne kotlety lubisz najbardziej?


czas: 30 min          porcji: 12 szt.          poziom: łatwy
Składniki:
  • 1 kalafior
  • 1 łyżka siemienia lnianego w proszku
  • 1 jajko
  • 1 łyżka kaszy manny
  • 3 łyżki bułki tartej
  • Sól, pieprz
  • Olej do smażenia 
Dodatkowo:
  • Miska
  • Tarka do warzyw
  • Nóż
  • Patelnia
  • Łyżka 
  • Łopatka silikonowa

Krok po kroku:
  1. Z kalafiora usuwamy liście, dzielimy na większe różyczki i myjemy.
  2. Kalafiora ścieramy w misce na tarce o małych oczkach.
  3. Dodajemy jajko, bułkę tartą, kaszę mannę, siemię lniane, sól i pieprz.
  4. Za pomocą łyżki lub nawilżonych wodą dłoni formułujemy kotleciki. Ja użyłam dwie łyżki na jednego kotlecika.
  5. Patelnię mocno rozgrzewamy i na odrobinie oleju smażymy placki, z obu stron, na złocisty kolor. 
  6. Usmażone placki kładziemy na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, aby odsączyć z nadmiaru tłuszczu,
  7. Podajemy jako samodzielne danie lub jako dodatek do burgerów warzywnych :)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz